Zomerkriebels!

7/01/2015 03:41:00 p.m. Lotte 1 Comments


Lieve lezer,

Dat is alweer even geleden! Mijn excuses voor het niet-posten van afgelopen tijd. Ik heb het erg druk gehad met school. Ik zat middenin mijn afrondingsfase van alweer het allerlaatste blok! Ik heb helaas geen tijd vrij kunnen maken om foto's te maken voor mijn blog, naast het feit dat het weer in die periode ook niet heel erg mee zat...


In tegenstelling tot nu! Wauw, wat een prachtweer! Misschien wel ietsje té warm, voor sommigen. En wat dit weer nog veel leuker maakt, is dat ik er nu écht van kan genieten! Tijdens mijn tentamenweek was het ook zonnig weer, maar als je moet leren kan je er toch niet echt volop van genieten. Nu ben ik alweer bijna twee weken klaar met mijn tentamens en ik heb gisteren zeer goed nieuws gekregen... IK HEB MIJN PROPEDEUSE GEHAALD!


Na een extra dag wachten, wegens een fout tijdens het nakijken van de rapporten, kreeg ik gisteravond dan eindelijk mijn laatste cijfers binnen en daarmee ook mijn laatste 5 punten. Ik heb in het hele schooljaar al mijn 60 punten gehaald, zonder te herkansen! Ik ben niet iemand die graag opschept, maar ik wil toch wel even zeggen dat ik heel erg trots ben op deze prestatie, omdat ik mezelf echt veel lager had ingeschat! Met een gemiddeld cijfer van 7.2 ga ik nu dus heerlijk genieten van mijn welverdiende zomervakantie!



Zomer...wat hou ik er toch van. Heerlijk zonnen in de tuin, op het gras, op het strand, bij het zwembad...noem maar op. Heerlijk afkoelen in het zee- of zwembadwater of natuurlijk het meer! Maar...dan moet het natuurlijk niet zó warm zijn, dat je ligt te puffen en ontzettend te zweten, want kom op, ik blijf een Nederlander, dus ik klaag over alles wat met het weer te maken heeft! ;) En aangezien het Nederlandse zomerweer vaak ook snel afgelopen is kunnen we weer lekker naar binnen en series kijken, ook iets wat ik zo fijn vind aan de zomer. Uren lang de mogelijkheid hebben om je favoriete series (terug) te kijken! Nummer drie op mijn 'favoriete zomerdingen'-lijstje is het heerlijke zomerfruit. Daar hou ik ontzettend van: aardbeien, kersen, bramen, frambozen...noem maar op, als het fruit rood is smul ik ervan! Nummer vier is mijn verjaardag! Ik ben een zomerkindje, geboren in augustus en kan altijd lekker mijn verjaardag vieren als iedereen op vakantie is, wat een feestje toch weer! Nee hoor, jarig zijn is altijd leuk. Ik ben er intussen aan gewend geraakt dat ik mijn verjaardag veel later vier dan dat ik zelf jarig ben. Het voordeel is dan weer, twee dagen feest en twee dagen je jarig voelen (ook al weet niemand ooit goed te beschrijven hoe het voelt om jarig te zijn)!
En om het lijstje mooi af te ronden met mijn geluksgetal (de dag waarop ik geboren ben, nu hoor je slim te zijn en te weten wanneer ik jarig ben, wie het onthoudt en me feliciteert krijgt een ijsje!), favoriete zomerding nummer vijf: natuurlijk, de zomer mode! Ik vind het altijd zo leuk om verschillende zomerstijlen van iedereen te kunnen bekijken. Soms vind ik het tijdens een dagje uit naar de kleding van mensen kijken bijna net zo leuk als het dagje uit zelf, haha!




Wat zijn nou mijn plannen voor deze vakantie? Helaas ga ik niet naar het buitenland. Onze woonkamer zal worden opgeknapt deze zomer, dus daar zal veel tijd en nog veel meer geld in gestoken moeten worden! Daarnaast zal ik ook veel extra gaan werken, omdat ik aan het sparen ben om volgend jaar op kamers in Utrecht te gaan! 



"Maar Lotte," hoor ik je denken, "het is vakantie, je gaat toch nog wel iets LEUKS doen?!" Jaaa, dat ga ik zeker! Samen met mijn beste vriendin ga ik een paar dagen bij haar slapen en zij een paar dagen bij mij (we wonen namelijk er ver van elkaar vandaan en zien elkaar helaas niet zo vaak). Voor die paar dagen die we met elkaar gaan doorbrengen hebben we al een hele planning gemaakt. We gaan namelijk niet alleen maar op onze luie reet zitten, althans, wél als we naar het strand of het meer gaan natuurlijk, maar we gaan ook allemaal dagjes uit! Denk aan: shoppen, de dierentuin, touren, picknicken, uitgaan...en nog veel meer! Ik kijk hier al ontzettend lang naar uit en het is nu al bijna zover!


Verder ga ik heeeeel veel lezen deze zomer (ben nu bezig in de Harry Potter series, want niemand krijgt daar ooit genoeg van, haha!). Dat vind ik ook zo fijn aan de zomer. Dat er eindelijk tijd is om lekker te lezen. Ik hou heel erg van lezen, maar doe het veel te weinig omdat ik het gewoon veel te druk heb met school! In de zomer is er tijd zat om heerlijk in een boek te kruipen en even in een andere wereld te kunnen zijn. Even weg van de realiteit, een heerlijke manier van tot rust komen, vind ikzelf!


Jurkje Forever21 | Bloemenkrans Cadeau uit Istanbul | Sandaaltjes Primark
Voor nu wens ik je een heeeele fijne zomervakantie! Ik ben benieuwd wat jij allemaal voor plannen hebt! Als je het met me wilt delen, laat dan een reactie achter!

Liefs, Lottie

1 opmerking: