Verandering

4/18/2015 02:26:00 p.m. CML Trends 5 Comments


Lieve lezer,

Verandering 
Verandering is er in vele vormen: verandering van het seizoen, verandering van stijl en smaak, verandering van je mening. Iedereen heeft wel eens te maken met verandering. En niet iedereen kan hier even goed mee omgaan.

The 100 Happy Days Challenge
Afgelopen jaar heb ik veel met verandering te maken gehad. Nadat ik geslaagd was heb ik nagedacht over hoe ik wil de leven, hoe ik wilde zijn, wíe ik wilde zijn. Er stond een grote verandering aan te komen, namelijk het studentenleven. Maar voor het zover was had ik nog 100 dagen vakantie. Ik besloot The 100 Happy Days Challenge te doen. Ik hoopte aan het einde van de challenge uitgevonden te hebben wie ik wilde zijn en hoe ik wilde leven.




Kledingstijl
Ik heb wat kleding betreft altijd veel verschillende stijlen gehad. Een gevalletje 'van alles wat'. De ene keer girly in rokjes en jurkjes, de andere keer wat stoerder. Ik probeerde altijd lief en stoer te combineren, maar ik hield ook van classy en ik had af en toe ook hipster buien. Ik bewonder de mensen met één specifieke stijl, dat wilde ik ook! Ik was uitgekeken op de schattige rokjes en jurkjes met bloemetjes, de classy stijl hield ik nooit lang vol en alleen maar de hipster stijl dragen is me toch weer té. Dus bleef over mijn stoerdere stijl. Ik heb het een paar maanden volgehouden, toen kreeg ik toch weer zin om rokjes en jurkjes te dragen. Mijn 'style change plan' had gefaald. Ik legde me er maar bij neer dat ik de 'van alles wat stijl' heb. Toch heb ik de laatste tijd gemerkt dat ik onbewust toch meer één stijl aan het ontwikkelen ben. Dit is tóch wat meer de stoerdere stijl, zoals je ook op de foto's kan zien. Maar het is niet meer op de geforceerde manier. Ik zoek gewoon kleding uit die me aanspreekt, die ik leuk vind en die ik fijn vind om te dragen. Deze stijl past bij me en ik voel me hier gewoon goed in.



Onzekerheid
Ik zit nu sowieso beter in mijn vel. Dit is dan ook de volgende verandering die ik wil bespreken. Tijdens The 100 Happy Days was ik vrolijk en ik voelde me goed. Maar aan het einde van The 100 Happy Days werd ik ineens een stuk meer down. Een stuk onzekerder. Ik ben altijd heel erg onzeker geweest over mezelf. Op de basisschool werd ik nooit geaccepteerd om wie en hoe ik was. Niet door iedereen ten minste. Toen ik naar de middelbare school ging was ik ontzettend klein en er was nog geen enkel sein van de puberteit. Dus jouwden de derde klassers me uit. Ik kon niet goed voor mezelf opkomen en wilde het liefst zoveel mogelijk mensen ontwijken. Ik was socially awkward. Toch kwamen er in de loop van de jaren steeds meer mensen in mijn leven die me accepteerden en graag met me omgingen. Hierdoor werd ik wat minder verlegen en kwam mijn zelfverzekerdheid stukje bij beetje opborrelen. Maar toch was ik nooit blij met mezelf. De middelbare school is gevuld met wandelende vooroordelen, iedereen judget. Je komt hier niet omheen. En al die puisten werkten nou ook niet mee om mij zelfvertrouwen op te krikken! Maar in het laatste jaar van mijn middelbare schooltijd was ik al een heel stuk minder socially awkward en had ik genoeg vrienden die me leuk vonden om wie ik was.


Character development
Vorig jaar zomer steeg de zelfverzekerdheid flink, maar het daalde dus weer aan het einde. Misschien onbewust de angst dat ik zou gaan studeren en er een hele nieuwe fase aan kwam. Maar alles viel reuze mee. Mijn klasgenoten waren (zijn) super aardig en gezellig. En ik kan gewoon mezelf zijn. In no time had ik een klik met deze mensen en ik voel me helemaal op mijn plek bij deze opleiding. Ook mijn werk heeft me zelfverzekerder gemaakt. Je leert vanzelf met vreemde mensen te praten. Dus socially awkward en verlegen ben ik ook niet meer!
Ik heb dus een enorme character development doorgemaakt in het afgelopen jaar/de afgelopen jaren. Ik voel me nu heel gelukkig en ben ontzettend dankbaar voor alle lieve vrienden en vriendinnen die ik heb en alle leuke nieuwe mensen die ik heb leren kennen in het afgelopen jaar.



Fashionblog
Goed, tijd om de snorkel en de zuurstoftank weer af te doen! Ik heb net een heel verhaal gedaan over verandering in de verleden tijd. Nu tijd voor verandering van de toekomst. Ik ben namelijk van plan om het heel anders aan te pakken met mijn blog. Mij favoriete blogposts om te maken en te lezen zijn fashion posts. Vooral de foto's in de blogposts van mijn vriendinnen RosinaDeborah vind ik ontzettend leuk. Ze geven me inspiratie! Ik heb nu een beauty, fashion en lifestyle blog, maar ik heb besloten er een fashionblog van te maken. Dit vind ik gewoon het leukste om te maken! Ik heb altijd al van van mode gehouden. De Topmodel kleurboeken waren helemaal mijn ding toen ik een klein meisje was!


Conclusie van deze post: hoewel sommige mensen verandering lastig vinden, denk ik dat verandering goed is. Ik heb mezelf ontwikkeld tot de persoon die ik wil zijn, heb vrede met mij stijl en heb heel veel zin om aan dit nieuwe blog avontuur te gaan beginnen. De komende periode zal de layout van mijn blog ook veranderen. Ik hoop dat je net zo enthousiast bent over deze verandering als ik! Eens in de twee weken kan je een post verwachten. Hou daarvoor mijn social media kanalen in de gaten.


Jasje (imitatieleer) Pimkie | Bandeau bh Primark | Singlet H&M | Ripped skinny jeans H&M | Sneakers VanHaren

Hoe kijk jij naar verandering? Welke verandering heb jij afgelopen tijd doorgemaakt? En wat vind je van mijn fashionblog idee? Laat een reactie achter! :)

Liefs, Lottie


5 opmerkingen:

  1. Awh, super lief van je! Wij zijn ontzettend trots op je hoe je je ontwikkeld heb! En van de stijlen.. Ik (Deborah) heb daar ook een enorme issue mee haha. High five, wij ontwikkelende nieuwe stijl "de alles-kan-tegenwoordig stijl". En die onzekerheid die je had en misschien nog steeds soms hebt is nergens voor nodig. Jij bent een prachtige mooie en lieve meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inspirerend! En mooi om voor jezelf 100 dagen te nemen en tot nieuwe inzichten te komen. :)

    Succes met de nieuwe richting van je blog! :)

    BeantwoordenVerwijderen