Boekenliefde

3/07/2015 02:03:00 p.m. CML Trends 0 Comments


Lieve lezer,

Een paar weken terug had ik via WhatsApp een gesprek met een vriendin over boeken. We praatten over welke boekenseries we wel of niet gelezen hadden en wat onze favorieten waren. We stuurden elkaar foto's van onze boekcollecties. Die van haar veel groter dan de mijne. Ik heb vooral kinderboeken in een lade onder mijn bed. In mijn eigen kast staan ook voornamelijk kinderboeken en een boekenserie die ik als 10-jarig meisje fantastisch vond: De Glitterclub. Ooit van gehoord? Dat was mijn dagelijkse routine voor het slapengaan: een of meerdere hoofdstukken uit De Glitterclub lezen.



Ik heb twee boeken uit deze tijd die de pronkstukken zijn van mijn ietwat kleine boekencollectie: Girl Online van Zoe Sugg en The Fault In Our Stars van John Green. Verder heb ik niet zoveel boeken. Ik leen alles wat ik lees vooral van de bibliotheek. Mijn vriendin en ik waren aan het fantaseren: als we rijk zouden zijn zouden we super veel boeken kopen! 'Boeken zijn de reden dat ik nu geen geld heb!' grapte mijn vriendin. Ik ga proberen meer boeken aan mijn collectie toe te voegen, want het zou zo leuk zijn om later in mijn eigen huis een hele grote kast vol boeken te hebben! Zeker nu de drukwerk industrie steeds kleiner wordt...


Ik vind het erg jammer dat ik niet zoveel tijd heb om te lezen. Als klein meisje las ik ontzettend veel, ik was een echte boekenwurm. Ik kon ook al vrij snel lezen. Mijn zus, die drie jaar ouder is, leerde lezen op school en zodra zij kon lezen leerde ze het aan mij, al voordat ik naar de basisschool ging. Toen ik op de basisschool zat, had ik dan ook vrij snel een hoger leesniveau dan de rest van de klas. Ik herinner me dat ik in groep 3 met een andere jongen uit de klas met een invaljuf op de woensdagen extra ging lezen, dat waren wat moeilijkere boeken. Ik vond dat altijd heel erg leuk om te doen.

Tegenwoordig lees ik dus een heel stuk minder. Alleen in de vakanties, vooral in de zomervakantie lees ik veel. Maar dan ook echt heel veel. Ik noem het 'binge lezen'. Ik lees dan zo 8 a 9 boeken weg in 2 weken als ik zou willen.

Vorig jaar vertelde mijn zus over de '100 Books A Year Challenge'. De naam van de challenge zegt het al, je leest dan 100 boeken in een jaar. Het leek ons leuk om te doen, maar dan met zijn twee├źn. Dus ieder 50. Uiteindelijk ben ik blijven hangen op 8, puur omdat ik het te druk had. Dit jaar wil ik het weer proberen. 50 Books A Year Challenge accepted!

Hou jij van lezen? Wat is je favo boek/serie? Doe jij ook mee met de 50 Books A Year Challenge? Ik ben erg benieuwd, laat een reactie achter!

Liefs, Lottie

0 reacties: